Friday, February 21, 2014

PRK KAJANG- PENGUNDI DITIPU - ANTARA TANGGUNGJAWAB DAN KEPENTINGAN POLITIK PKR

Kerusi DUN Kajang kosong selepas Adun kawasan itu, Lee Chin Cheh dari PKR (PKR) meletak jawatan secara tiba-tiba pada 27 Januari lepas. Pakatan Rakyat telah menamakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon mereka untuk bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Kajang 2014. Para Pengundi Dun Kajang merasa tertipu dengan pencacai Aljuburi ini apabila dengan sengaja telah meletakkan jawatan tanpa mengira tanggungjawab yang digalasnya sebagai ADUN. Nampak sangat semasa PRU yang lepas segala janji-janji beliau untuk berbakti adalah harapan palsu kepada pengundi Dun Kajang. Penipu besar!! Sekarang telah jelas dan nyata mengenai niat Aljuburi dalam memimpin Pakatan Rakyat, Kepentingan peribadi dan Politik melebihi daripada segala-galanya.. Segala janji-janji manis kepada rakyat sudah tidak boleh diterima pakai lagi.
Piihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) N25 Kajang akan diadakan pada 23 Mac 2014 manakala hari penamaan calon ditetapkan 11 Mac. Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata daftar pemilih sedia ada mengandungi 39,208 pemilih berdaftar.
Daripada jumlah pemilih berdaftar itu, 38,055 adalah pengundi biasa, 1,197 adalah pengundi awal dan bakinya iaitu 26 orang merupakan pengundi tidak hadir. Pengundian awal pilihan raya kecil DUN Kajang itu telah ditetapkan pada 19 Mac.

No comments: