Tuesday, January 10, 2012

Anu- War Bebas

Ramai Yang gembira dan ramai juga yang kecewa dengan keputusan perbicaraan kes Liwat ni…
Tak kisah la puas hati atau tidak, marah atau suka, kecewa atau gembira, di dunia, keputusan itu harus dihormati, tapi diakhirat nanti biar Allah SWT yang tentukan siapa yang fitnah dan siapa yang benar….


Jadi apa yang menariknya dan lawaknya…?
Bukan keputusan perbicaraan yang menarik perhatian aku, tapi reaksi penyokong …. penyokong siapa ??? tak kira la penyokong pihak mana pun yang pasti kepada semua yang berfikiran begitu.


Yang aku maksudkan ialah dengan mereka yang sebelum ini begitu memuji ketelusan sistem kehakiman, yang selama ini begitu yakin dengan setiap keputusan setiap kehakiman.. tapi tiba tiba kata hakim dirahsuah telah dibeli dan sebagainya bila keputusan tidak berpihak pada mereka…


Begitu juga dengan mereka yang sebelum ini begitu kuat menghina dan membenci mahkamah dan mengatakan yang Hakimnya telah dicucuk hidung keputusannya telah dimanipulasi…, tapi setelah keputusan berpihak pada mereka… mereka kata itulah keadilan sebenarnya.., itulah permulaan sistem keadilan yang lebih adil…, itulah hakim rakyat… dan macam macam lagi…
Dan yang paling lawaknya bila ada yang konon katanya itu adalah petunjuk Allah SWT akan siapa benar dan siapa salah… tapi itu jika keputusan berpihak pada mereka…. tapi kalau keputusan tidak memihak pada mereka… aku tak tahu apa pula akan mereka kata… adakah mereka akan akur dan masih menganggap itu adalah petunjuk Allah SWT ????
Senang cerita… Korang je yang betul orang semua tak betul… tapi betul ke korang yang betul ???


Jadi Siapakah pelawak pelawak yang aku maksudkan ini.. ?
Jawapannya aku pun tak tahu…
Tapi korang semua mesti Tahu, itu aku tahu….


Ps : Apa pun aku tetap yakin setiapa keputusan adalah kehendak Allah SWT dan ada hikmah disebaliknya…. korang nak pikir apa itu korang punya suka…


tq dinobiz.com


1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI