Thursday, November 27, 2008

Tan Sri Rafidah Aziz- Opah UMNO

mysacred ader terbaca komen kt satu blog nie yang menggelar Tan Sri Rafidah Aziz sebagai 'Opah UMNO' kerana telah memimpin wanita begitu lama .. dia juga menyatakan bahawa sudah tiba wanita diberi kepada muka baru yang lama iaitu Dato' Sri Shahrizat Abdul Jalil..
mysacred rase walaupun TS Rafidah dah lama menerajui Wanita UMNO tetapi kewibawaan beliau terserlah dan mampu menerajui Wanita sepenggal lagi..tetapi kalo dah akar umbi tidak menyokong nak wat camne kan..kita kena la ikut keadaan sekarang..masing2 ader kekuatan dan kekurangan yang boleh menaikkan dan menjatuhkan mereka..
maka pandai2 la menggunakan kelebihan yang ader.. mysacred rase x salah kalo nk bertanding, sumer ahli yang layak boleh bertanding....kita bertanding la secara sihat ek jgn gado-gado..cuber tgk macam Samy Vellu yg minta 100 orang bertanding jawatan presiden MIC relax jer..huhuhu
tapi kan kalo nk kata faktor dah lama @ tua @ kertu ni tak leh nak buat aper2 tu salah tue..tgk la cam nenek @ moyang yang berusia 106 tahun Wook Kundur dari Kuala Berang Terengganu yang mempunyai suami berumur 37 tahun. Nenek ini masih lagi kuat untuk membuat kerja-kerja rumah dan melayan suaminya...aper rahsia nenek ini ek..menurut nenek ni dia mengamalkan beberapa perkara utk membahagiakan suaminya yang jauh lebih muda seperti berfikiran positif, ceria dan mengurut tubuhnya sendiri (camne nk urut tubuh sendiri ek, emmmmmm????) ......hebat betul nenek2 kt terengganu ni ek......
nk tau lebih lanjut pasal nenek ni???

6 comments:

Aura Gading said...

NASIHAT U TU MEMANG LA SANGAT BERGUNA PADA PEMIMPIN OPAH DAN BARU KITA. TAPI BILA MASA PLAK ORANG YANG BERI NASIHAT NI NAK BERTANDING. ASYIK JADI PENONTON JER CUBA2 LAH NASIB BERTANDING JADI KETUA PUTERI CAWANGAN

Aura Gading said...

apa kata nanti kita g jumpa nenek wook minta nasihat agar badan kita sentiasa sihat

mySacRedHeaRt said...

okey okey nanti kite wat appointment ngan dia..tapi dia ader hp no ker??? cmner nk jejak nenek ni ek..tpaksala tanya kt abg othman yang jaga lembu tue...

JomoSama Tuaran said...

tul tu aura gading, jangan hanya pandai mencabar wahai adik oiiii, mak nenek tu dah nak pencen... saper nak gantikan beliau nanti..??

mySacRedHeaRt said...

mas jomosama ...ader org suka benar jadi pemimpin walaupun xder ciri2 kepimpinan..tapi ader jugak org yg mempunyai ciri2 kepimpinan tapi hanya keje belakang tabir atau jadi setiausaha sulit jer..malas nk enterpremmmm khikhikhi..

JomoSama Tuaran said...

Wahhh...setiausaha sulit, jangan2 main wooohh....